اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و یارانه های ترجیحی در حوزه كشاورزی
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اجرای بسته های حمایتی كوتاه مدت و بلند مدت در دو مسیر دنبال شد.

براین اساس، در بخش نخست كنترل وضع موجود مد نظر قرار گرفت و بلافاصله پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقداماتی كه موجب اصلاح ساختارها در مصرف آب و انرژی موثر بود، مورد تاكید قرارگرفت.

وزیر جهاد كشاورزی گفت: لحاظ كردن نرخ های ترجیحی برای بخش كشاورزی ( هر كیلووات ساعت 9 تومان به جای 14 تومان )، سهمیه 150 تومانی گازوئیل و تامین علوفه یارانه ای برای دامداری ها و مرغداری ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش بود.

'صادق خلیلیان' افزود: براساس اقدامات صورت گرفته دولت، با توجه به مصرف بالای مصرف سوخت در فصل زمستان تدابیر لازم برای تامین مصرف گازوئیل واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه ها انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا ابتدا وام تامین نقدینگی سوخت برای واحدهای تولیدی در صورتی كه با مشكل مواجه می شدند ، پیش بینی شد.

وی اضافه كرد: همچنین وام قرض الحسنه بدون در نظر گرفتن اینكه فرد به بانك بدهكار باشد یا خیر، اختصاص یافت.

وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و گاوداری، اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی گلخانه ها، بهینه سازی مصرف آب و توسعه روش های نوین آبیاری و اقدامات كشاورزی و حفاظتی از جمله فعالیت های صورت گرفته برای اجرای مناسب قانون هدفمندی در بخش كشاورزی بود.

وی افزود: با تخصیص اعتبار خوبی برای بهینه سازی مصرف آب و توسعه روش های نوین آبیاری 80 درصد هزینه ها از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت شد.

وی كاهش میزان واردات محصولات كشاورزی را از جمله تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: تا زمان سالگرد اجرای قانون ( آذرماه 90) وزاردات این بخش 18 درصد كاهش داشته است.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، واحدهای تولیدی از ظرفیت های خالی خود بیش از گذشته بهره مند شدند.

گفتنی است در یكی از محورهای سوال برخی نمایندگان مجلس از رییس جمهوری، در مورد سهم بخش كشاورزی از حمایتهای دولت و یارانه های در نظر گرفته شده برای این بخش پرسش شده است.

اقتصام**9186**1319





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: